Rólunk


Ez aSzeretem Magyarországot Klub blogja.

Állandó műsorunkat aRádió Cafén hallhatjátok.

Kapcsolat:
info@szeretemmagyarorszagot.hu

Bookmark and Share
Subscribe

Friss topikok

Az eddigi minimumok

Az eddigi minimumok

Linkblog

Közösség

Én leszek a kakukktojás

2008.06.30. 15:07 :: gg

Újsághír: Drága, de dobálásbiztos lesz a pesti Hyde Park - a Főkert Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a legnagyobb költséget az okozza, hogy alaposan leragasztott, strapabíró terméskő, például gránitburkolattal kell borítani a 280 négyzetméteres területet, amelyen majd a reménybeli szónokok hallgatósága áll. Nem szabad előfordulnia ugyanis annak, hogy a közönség felszedi a köveket, és megdobálja a szónokot.
 

Az a minimum, hogy ha valaki el akarja mondani a véleményét, akkor ne kelljen attól tartania, hogy megdobálják. Mérő László viszont ellent mond:

Hát, úgy tűnik, itt én leszek a kakukktojás – amíg tűritek, hogy én is irkáljak ide…

Ez az „az a minimum, hogy” dörgedelem nekem nagyon nem tetszik, és nem is főleg azért, mert az elmúlt néhány esetben számomra egyáltalán nem „az” a minimum. Ez önmagában nem baj, csak kezd a klub olyan lenni, mint egy szigorú tanár bácsi: az a minimum, hogy rendesen megtanuld a leckét…

Hát, kéremszépen, én már ezzel sem értettem egyet. Én úgy éreztem, hogy az a minimum, hogy kettesre megtanuljam, ezután pedig már az én dolgom, mit mennyire tartok fontosnak az életemben. Kettesre általában meg is tanultam, de tanáraim szerint „az én képességeimmel” ez nem volt elfogadható. Hát, ebben máig sem értünk egyet.
Amúgy az egyetemen már minden félévben volt olyan tárgy is, amire azt mondtam, ezt csak úvére vagyok hajlandó megtanulni. Úgy tűnik, a minimumot végül is ezzel is teljesítettem, mert adtak egy diplomát a végén, ráadásul úvék nélkül. Igen, a kettes a minimum, és nem képességfüggően egy jegy. A többi már nem ex katedra minimum, hanem vitakérdés.

Konkrét esetünkben: például szerintem NEM az a minimum, hogy a szónoknak ne kelljen félnie attól, hogy megdobálják. Nem azért, mert a megdobálást elfogadhatónak tartom (bár még itt sem mindegy szerintem, hogy valakit tojással vagy Molotov-koktéllal dobálnak meg), hanem azért, mert ha egyszer dobálás előfordul, akkor a kiemelten veszélyeztetett helyeken ezt amennyire csak lehet, igenis előzze meg az Önkormányzat. Mint ahogy az a minimum, hogy az ember ne gyilkoljon, de a rendőrségnek feladata a gyilkosság megelőzése is, ahol lehet.

Egyébként (off topic): megint ki fogok lógni a sorból, de nekem tetszik az a Tarlós-féle ötlet, hogy az Időkerékből csináljunk hordót. Ez önkritika is: én szerettem, támogattam az ötletet, de lássuk be: nem vált be. Így talán mégis egy érdekes színfoltja lesz a városnak, ekkora hordó még Londonban sincs a szónokoknak!

Nem sorolom fel mind az ötöt, amiben szerintem nem az a minimum, amit szeretett klubom annak tart kinyilatkoztatásában, uncsi lenne, elég lesz még egy.

Oktatási, művészeti és kulturális értékeket mindenütt a világon meg lehet egy tollvonással szűntetni, mert ha nem, akkor iskolát vezetni nem lehet (vagy múzeumot, színházat, mikor mit). NEM az a minimum, hogy ilyet ne lehessen csinálni. A minimum az, hogy ha valaki visszaélésszerűen csinálta, akkor a felháborodás hatására vissza lehessen csináltatni. Szentesen éppen ez történik. Én majd akkor háborodok fel, ha a tárgyalások nem vezetnek valami mindenki számára nagyjából elfogadható eredményre. Azok meg egyelőre épp folynak, és mint a cikkből kiderül, nem is előre lefutottak.

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szinkrontolmacs.blog.hu/api/trackback/id/tr43546147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: female Spanish voice over 2019.06.07. 18:43:51

Baaad Movies - Szabadulószoba - Baaad Movies

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomika 2008.07.13. 10:06:23

Mérő Laci for President!!!

nem azért, mert úgysem vállalná el, hanem mert fején a szöget, megint, legalább is szerintem

szerintem a konfliktusok (értsd néha hülyeség < Szentes) léte önmagában nem dráma, és nem helyes, ha a történet vége előtt kezdünk minősítgetni ...
az egyetlen (!) fonotos kérdés szerintem, hogy képesek vagyunk-e a problémákat kezelni, a konfliktusokat feloldani, illetve hogyan kezeljük a konfliktusokat
válás)

szerintem ma Magyarországon a legnagyobb probléma az információkhoz való hozzáférés, illetve annak elképesztő hiánya. az index (miután eldöntötte, hogy komolyan veszi az újságírást) sorra pereli be az állami intézményeket, önkorméynzatokat, hogy a történethez szükséges adatokat/szerződéseket magkaphassa ...
mivel senkinek sincsenek pontos információi, a helyzet a szeretem/nem-szeretem képeltére egyszerűsödik

tomika 2008.07.13. 10:11:27

lemaradt a vége:

a jelenlegi politikai elit csak így tudja fenntartani a hatalmát, hisz pontos információk hiányában csak a két fan klub tud egymásnak feszülni, nem lehet a konfliktusokat kezelni, megoldásokat találni, és új fanklub sem tud létrejönni

itten azért felmerül a média szereplők felelősége, miszerint mindeki cinkos a csalók közt, aki nem tesz megmindent az info-k államból való kisajtolásáért, pl perel, mint az index
süti beállítások módosítása